[O1] Ściąganie auta - co sprawdzić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jojo0392
    Drive
    • 2012
    • 84

    [O1] Ściąganie auta - co sprawdzić?

    WD40 już psikałem, też myślałem że to dźwigienka w zacisku się zastała, ale to nie to.
    Linkę też już ściągałem, można wtedy normalnie palcami dźwignię przestawiać, nie ma większych oporów. Chodzi o to, że hamulec ręczny zaczyna "łapać" dopiero kiedy dźwignia jest maksymalnie wychylona, co sprawia że lewe koło bardzo słabo hamuje, podczas gdy prawe staje w miejscu. Tarcze i klocki wyglądają na niezużyte.
    Jest możliwość przestawienia tej dźwigni w zacisku? Bo to wygląda tak, jakby była ona nieco obrócona i dlatego hamulec zaczyna działać zbyt późno.

    ROBAL_26, też o tym pomyślałem, jednak wtedy zwykły hamulec nożny też by szwankował, prawda? No ale nie zaszkodzi sprawdzić.
  • kozak13
    Drive
    • 2010
    • 56

    #2
    [O1] Ściąganie auta - co sprawdzić?

    Mój problem istnieje od dłuższego czasu ale powoli brakuje mi cierpliwości. Ściąga mnie na prawo. Latem na alufelgach i szerszych oponach jest jeszcze znośnie. Odczuwam ale wytrzymam, po zmianie na zimówki na stalowych felgach jest dramat. Trzeci tydzień i mam dość Auto mocno ściąga trzeba trzymać kierownice bo po puszczeniu ucieka w prawo o 1-2 cm. Latem sprawdzałem luzy Diagnosta stwierdził końcówkę drążka minimalny luz, mechanik wykluczył i stwierdził, że drążki ale po obu stronach jednakowo. Pojechałem na zbieżność, podziałali ustawili wydruku nie dostałem więc nie wiem czy tak naprawdę nie naciągneli mnie na kasę bo po wszystkim się rozeszli i nie chcieli nic powiedzieć.
    Ściąga mnie ciągle na prawo i zaczyna mnie to mocno denerwować.

    Podpowiedzcie mi co po kolei sprawdzić, żeby znaleźć problem. Bo występuje on i na komplecie letnim i na zimowym jednak na zimowym 2x mocniej.

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      zrób sobie zbieżność w porządnym warsztacie np. PZMotu
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        Re: Ściąganie auta - co sprawdzić?

        Zamieszczone przez kozak13
        Mój problem istnieje od dłuższego czasu ale powoli brakuje mi cierpliwości. Ściąga mnie na prawo. Latem na alufelgach i szerszych oponach jest jeszcze znośnie. Odczuwam ale wytrzymam, po zmianie na zimówki na stalowych felgach jest dramat. Trzeci tydzień i mam dość Auto mocno ściąga trzeba trzymać kierownice bo po puszczeniu ucieka w prawo o 1-2 cm. Latem sprawdzałem luzy Diagnosta stwierdził końcówkę drążka minimalny luz, mechanik wykluczył i stwierdził, że drążki ale po obu stronach jednakowo. Pojechałem na zbieżność, podziałali ustawili wydruku nie dostałem więc nie wiem czy tak naprawdę nie naciągneli mnie na kasę bo po wszystkim się rozeszli i nie chcieli nic powiedzieć.
        Ściąga mnie ciągle na prawo i zaczyna mnie to mocno denerwować.

        Podpowiedzcie mi co po kolei sprawdzić, żeby znaleźć problem. Bo występuje on i na komplecie letnim i na zimowym jednak na zimowym 2x mocniej.
        1. Latem sprawdzałem luzy Diagnosta stwierdził końcówkę drążka minimalny luz,
        2. mechanik wykluczył i stwierdził, że drążki ale po obu stronach jednakowo. wniosek usunąć usterki
        3. Sprawdzić ciśnienie w ogumieniu
        4. Sprawdzić stan sprężyn i amorków
        5. zrobić to co radzi Biszczu
        Ponadto nigdy nie przystepuje się do ustawiania zbieżności jeśli elementy zawieszenia nie są w 100% sprawne
        Sprawdź jeszcze hamulce czy któryś kloczek ne daje oporu :?:
        a może jest to tylko jezdnia tak kiepsko wyprofilowana :shock:
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • jarecki2000
          Ambiente
          • 2011
          • 119

          #5
          Sprawdź jeszcze stan górnego mocowania amortyzatorów, możesz mieć luz na poduszce, która trzyma łożysko, taki luz jest minimalny, ale potrafi powodować ściąganie samochodu.

          Dopiero jak wyeliminujesz wszystkie luzy, zrób geometrie i zbieżność.

          Komentarz

          • marekzu
            L&K
            • 2007
            • 1412
            • Superb II combi (3V5)

            #6
            gumy w wahachczu tez powoduja sciagnie - sprawdzic calosc zawieszenia

            Komentarz

            • Alonzo_
              RS
              • 2009
              • 2460
              • Hyundai

              #7
              Czy to ściąganie jest "takie samo" niezależnie czy jedziesz spokojnie czy mocno przyspieszasz?

              Komentarz

              • Krzycho-63
                Rider
                • 2007
                • 628
                • Superb II (3T4)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamienić koła miejscami lub stronami i sprawdzić efekt.
                Skoda Superb II Ambition
                2.0 TDI CR 170 KM

                https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                Komentarz

                Pracuję...